LCian Ride X Ajak - 9 July 2012

Posted: Wednesday, July 11, 2012 by Unknown in Labels: , , , , , , , , , , , , ,
1

Photobucket

9 July 2012, 2.45am - Napie mcm biasa r kaki "bakar line" tibe2 chat ngan aku awal2 pagi tu.. mcm biasa r die, buat ayat sedey die "Deen, i need to do something tomorrow"... kene plak aku cuti gak isnin tu.. mmg aku la jadi magsa die...

tapi aku pon sebenarnye kebosanan gak... dari tidor je baik buat something... si napie ni duk ajak gi ride awana... aku plak dah bosan kesitu jer... so tibe2 datang la ilham kitorg nak buat ride LCian jer... mentang2 la aku pakai LC je skrang kan... xpe2.. nasib baik ade geng...

plan punya la plan, ngan siap tgk google map nak cari lokasi jajahan kali nie kan... kitorang pn decide la nak ride ke K.klawang... dah halang2 ke sana, aku tambah plak baik kita pusing karak trus... "ok set" kitorang agree ngan idea tu... so kira dalam google map total KM is around 240KM.. ok r tue...

Napie plak ngan poyonye ajak aku Ride kul 10am... aku tau mamat nie xleh nak trust skit kalau tido lambat.. so aku cadangkan la kul 9.00am... biar lambat pn tapi on time sbeleum tghari... TAPI pagi esoknyer tu mmg jadi mcm ape yg aku predict.. aku bangun awal... aku call 3 kali.. sial x jawab.. sah tido atas phone mamat nie..

dengan dukacitanye aku pon sambung la tido.... rasenye ade 30min aku tido.. baru la si  napie nak terhegeh2 call aku.... "Weii..bangun la... jom ride"... aku plak "Jubo....!!!" kan je die...hahahahahaha
tapi ape2pun dah janjikan... so kitorg pun get ready n ride la... so tu dah around 11.00am++ :(

Photobucket

selepas isi minyak kat area Ampang.. perut pn dah lapar, aku ajak makan la dulu.. si Napie cakap xyah.. kita masuk area Hulu Langat dulu... kita cari kedai makan style kampong skit... hmmm.. aku suka idea tu.. so kitorg pn tunggang la motor 135LC kitorg dengan perut yg lapar...sambil mata mencari2 kedai tepi jalan yg unik... last2 sampai la ke pekan Batu 14.. kat simpang trafic light tu ade satu kedai masakan minang kot...kitorg pun try la makan...

Photobucket

napie amek nasi ngan ikan Patin sampai dua ketul...fuhh biar btol mamat nie aku kate... aku plak layan nasi lemak ngan lauk ayam and sayur...Tapi....PEERRGHHHHHHH.... memang terbaek makcik tu masak.. patut la si napie tambah ikan patin seketul lagi...demm... aku rasa kuah die pn mmg superb..x rugi...
agak2 dah kenyang tu.. kitorg suh la makcik tu kira... skali makcik tu cakap "RM12.50 dikk..."... errrkkkk.. geli dekk biaq btui makcik nie... ikan patin dua ketul, ayam seketul, nasi dua pinggan, teh satu, teh ais satu...RM12.50? .... x rugi... mmg berbaloi.... beshhhh... guys..next ride kene singgah weii...huhu

Photobucket

buurrrpppp.... lepas dah kenyangkan perut.. kitorg pn truskan la ride kitorg.. pendakian ke kuala klawang pun bermula... Stage 1 je napie dah terslide 2 kali.. tergelak2 gak tgk die main drift plak kat sini... tapi posible disebabkan absorber YSS die keras sgt kot... yg kali kedua tu yg die cuak, jadi slow skit lepas tu...
hmmm... so kitorg pn layan corner santai je r pastu...

Photobucket

santai2 pn.. mmg besh.. layan tgk keindahan alam and dapat tenangkan fikiran dari kesibukan di kota besi kuala lumpur... cehh ayat sustera skit naaa...hahahha..
tapi mmg siriusly layan..and tenang...
perjalanan kami dari Ampang - K.Klawang - Jelebu - Karak - Raub - Janda Baik- Gombak mengambil sejauh lebih kurang 240KM+/-.. walaupun kami lalu beberapa kawasan yg hujan renyai2, kami dapat satu memori perjalanan yg besh dan yg x dapat dilupakan...walaupun naik moped je..still terbaekk....
kene plak ngan siap intai pakcik sorang tu romen2 bawah jembatan time hujan ngan bini muda die...haishhhh...

biarkannn....puuiiihhhhh...

Photobucket
Napie plak kene refill motor die few times sebab pakai ekjos Leo Vince Cobra... power2 mmg power... minyak pn power gakk...huhu


Overall:
Riders : Napie (LC V1 4 Speed) | Deen (LC ES V2 5 Speed)
Route : KL - K.Klawang - Jelebu - Karak - Raub - Genting Sempah - Gombak (Jalan Dalam All The Way)
Corners Count: 1000++ (main hentam jer...hahaha)
Total KM: 240KM+/-

1 comments:

  1. Do you want to mend your email activation error in Gdax and looking forward to resolving this issue? Is your email not active in Gdax? Well, all such issues should be tackled suitably as one little blunder can build more obstacles.Well, you don’t have to worry, as you can reach up to the gateway of executives who are active all day and night to solve the errors. Dial Gdax customer service number which is always handy and is the comfortable source of transmitting the errors to the professional team directly.

Rompongz TerZaZuL Chart

  • paintkiller / paint remover - am
  • sejraha / sejarah - dean
  • Penyat / Penat - Zam CBr125 Cendawan
  • Tembakar / Terbakar - Dean
  • Moto 'Siti' / Motogp - Bpac
  • Templer Plak / Templer Park - Twan
  • Completition / Complition - dean
  • gigital / digital - Pedokskii
  • Pc Fair / PC5 - danny
  • Anter / Hantar - dean
  • Tahnaih / Tahniah - dean
  • hadas / hadis - tokwan
  • Jerat / Jerit - Bpac
  • Lambut / Rambut - Zul
  • Khusna / Khunsa - Napie

Blog Archive